Miksi Karkkilan lukioon

Kuvituskuva dekyylibentseenimallista opiskelijoiden kädessä.

Karkkilan lukio on hyvä yleislukio, jossa saat tarpeelliset tiedot ja taidot tulevaisuuttasi varten. Lukion sopivan koon vuoksi opetus sekä opiskelijoiden ohjaus on laadukasta ja tehokasta.

Opiskelijat saavat jatko-opintokelpoisuuden yliopistoihin ja korkeakouluihin, ammattikorkeakouluihin ja ammatillisten oppilaitosten yo-linjoille. Tuemme erityisesti abiturientteja ylioppilastutkintoon valmistautumisessa.

Kieliopintoja lukiossa voi suorittaa A-englannissa (pitkä oppimäärä), B-ruotsissa sekä lyhyessä saksassa ja ranskassa.

Puheviestinnässä, kuvataiteessa, musiikissa, tanssissa ja tekstiilityössä voi suorittaa lukiodiplomin. Kansainvälisyys ja matkat ulkomaille ovat myös osa toimintaamme. Projektit vaihtelevat vuosittain. Lukiollamme on Erasmus+ -vaihto-ohjelma

Perinteiset juhlat, kuten penkkarit ja Wanhojen tanssit rytmittävät lukiotyötä.

Kuvituskuva penkinpainajaisten vietosta.

Tervetuloa opiskelemaan Karkkilan lukioon!